Tzipi Livni ‘Kepala” Terorisme Zionis

Jurubicara HAMAS, Fawzi Barhoum menyatakan bahawa mantan Menteri Luar Negara Israel, Tzipi Livni adalah “kepala” dari terorisme Zionis kerana perbuatan jenayahnya atas perang di Jalur Gaza. Fawzi Barhoum mengatakan demikian atas kenyataan Livni yang menolak setiap perundingan atau kesepakatan gencatan senjata Israel dengan Hamas.

AUSTRIA ISRAELFawzi Barhoum juga menggambarkan Livni sebagai penjahat perang mengepalai sebuah geng Zionis yang sangat luar biasa dalam aksi pembunuhan warga awam Palestin, menyebabkan para penduduk Palestin tidak lagi memiliki tempat dengan menghancurkan ribuan rumah mereka.

Fawzi Barhoum juga menjelaskan bahawa gerakan kelompok Livni ini merupakan pihak yang tidak percaya pada pemerintahan Israel yang mentadbir saat ini yang melakukan pendudukan di Palestin. Oleh kerana itu dalam kenyatan-kenyataan mereka, puak ini tidak pernah mahu terlibat dalam segala macam perundingan dengan pihak Palestin seperti yang sering dilakukan oleh para pemimpin Israel sebelumnya.

Selain itu,  Jamal Zahalka, Ketua Kesatuan Demokrasi Nasional di Knesset Israel, mengatakan pada hari Rabu (2/9), bahawa pada ketika ini usaha-usaha untuk melakukan penyerangan, membuat sekatan dan pembatasan yang lebih berat terhadap warga Palestin seolah menjadi perbincangan yang popular di Israel.

Zahalka menekankan bahawa kempen Zionis atas hasutan dan provokasi untuk menciptakan rasisme dan permusuhan dengan Arab dan Muslin itu dilakukan Israel kepada warganya melalui media-media dengan sasaran rakyat Palestin dari tanah yang diduduki sejak tahun 1948.(mrz/VOP

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Related Posts