[Foto] Ramadhan Terus Imarah Dengan Imam Huffaz Palestin, Syria dan Kemboja

BANDAR BARU BANGI,  4 Julai 2014 (HP) — Sedar atau tidak, hampir seminggu daripada bulan Ramadhan yang mulia telah berlalu. Alhamdulillah, kehadiran para imam huffaz dari Palestin, Syria dan Kemboja dapat meningkatkan lagi ilmu dan keinsafan terhadap peranan kita ke atas diri, keluarga, masyarakat dan umat Islam seluruhnya.

Dalam keadaan saudara kita di Palestin melalui Ramadhan dengan hujanan bom dan peluru Zionis laknatullah, apalagi saudara kita di Syria yang terkepung dalam peperangan tanpa makanan, kita masih dikurniakan Allah dengan segala kemudahan dan keamanan.

Bersyukurlah!

Zahirkan syukur itu dengan doa dan infaq terbaik kita buat mereka. Ingatlah mereka ketika kita berdoa dan bertahajjud, juga apabila kita berbuka dan bersahur, supaya tautan hati kita mendapat rahmat dan keberkatan dari Allah SWT.

… lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersatu-padu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang-orang Islam yang bersaudara.” (Ali Imran: 103).

Perumpamaan seorang mukmin dengan mukmin lainnya dalam kelembutan dan kasih sayang, bagaikan satu tubuh. Jika ada bagian tubuh yang merasa sakit, maka seluruh bagian tubuh lainnya turut merasakannya.” (HR. Imam Muslim).

Berikut adalah gambaran sepintas lalu aktiviti para imam huffaz di seluruh negara.

Imam Raed Muhammad Ibrahim Awad Qaddoura di Melaka.

 

Di Kuantan.

 

Iftar di Masjid Muttaqin Jitra bersama Syeikh Yusuf Nabil Ahmad Khattab.

 

Di Pulau Pinang.

 

Di Masjid Klang Gate Baru, Kuala Lumpur. Sheikh Asem Abdul Karem menyampaikan cenderahati kepada Nazir masjid.

 

Di Masjid Madai, Kunak, Sabah.

 

Di Masjid Al Hidayah, Alor Akar, Kuantan.

 

Di Masjid Seberang Perai Utara, Butterworth.

 

Di Masjid As Syakirin Berjaya Permai, Sg Soi, Kuantan.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Related Posts