Masjid Di Nablus Di Bakar Pemukim Yahudi Zionis

Pemukim-Yahudi-Bakar-Masjid-12 Dis, Gaza- Segerombolan pemukim Yahudi Zionis pada hari Jumaat(11 Dis) yang lalu, telah menyerbu desa Yasuf, di bahagian selatan kota Nablus, dan membakar masjid di desa tersebut serta membuat pelbagai kerosakan lainnya.

Para saksi yang melihat kejadian tersebut dan sumber-sumber setempat mengatakan bahawa puluhan pemukim Yahudi Zionis dari pemukiman Yahudi Tafuh menyerbu masuk desa tersebut menjelang fajar hari ini dan menceroboh masuk ke salah satu masjid di sana setelah sebelumnya mereka menghancurkan pintu gerbang masjid itu. Mereka menuang bahan bakar dan menyalakan api di dalam masjid itu, dan dalam sekelip mata api itu membakar sebahagian besar isi masjid tersebut.

Masjid Di Bakar YahudiSerangan pemukim Yahudi Zionis terhadap salah satu rumah Allah kali ini dilancarkan setelah mereka melancarkan pelbagai serangan lainnya di sejumlah desa di daerah Nablus. Pelbagai aksi yang tidak bertamadun telah mereka lakukan berdasarkan fatwa-fatwa para pemuka agama Yahudi yang memerintahkan membunuh orang-orang Arab (warga Palestina), membakar hasil-hasil pertanian mereka dan merosakan barang-barang milik warga arab Palestin. av/ral.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Related Posts